MitID

MitID er Danmarks digitale ID

Der er forskellige måder at få MitID på. Men fælles er, at du skal bekræfte, hvem du er – så ingen andre kan udgive sig for at være dig. Du skal også vælge et bruger-ID - og beslutte, hvordan du vil bruge MitID, fx med MitID app eller -kodeviser.

Hvordan får du Mit-ID

Læs mere om, hvordan du får Mit-ID på MitID.dk

Du må gerne få hjælp fra pårørende/nære relationer til at få Mit-ID

Du må gerne søge hjælp hos nogen, du stoler på. Det kan være et familiemedlem, en god ven, en støtteperson, værge eller en kontaktperson. Men Mit-ID er personligt og derfor er det vigtigt, at du ikke deler koder eller bruger-ID med andre. Derudover må du heller ikke dele din kodeviser, -kodeoplæser eller -app med andre. Mit-ID app kan dog deles med andre i husstanden, så længe man har hvert sit bruger-ID og PIN-kode.

Læs mere om at hjælpe andre med Mit-ID her

Her kan du se en masse videovejledninger til Mit-ID

Læs mere om Mit-ID på Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside

Du kan giver andre Digital Fuldmagt

Kan du ikke bruge Mit-ID, kan det være en god idé at give fuldmagt til en anden person – fx et familiemedlem. Den anden person kan så handle på dine vegne i kommunikationen med det offentlige.

Fuldmagten må ikke være ”hjemmelavet”. Det skal i stedet være en digital Fuldmagt.

Den der får fuldmagt vil herefter bruget sit eget Mit-ID til at hjælpe dig med digital selvbetjening.

Her kan du kan læse mere og oprettet Digital Fuldmagt. 

Har du udfordringer med at oprette Mit-ID eller har du mistet det?  

Vi kan hjælpe dig - du skal blot bestille en tid

Bestil tid her 

HUSK af afbestille din tid, hvis du alligevel ikke får brug for hjælp. 

Hvad er sikringsniveauer?

Læse mere om de 3 sikringsniveauer og hvor du kan få hævet til sikrings niveau Høj

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Borgerservice

Tlf: 7249 6000

Rådhusvej 3
3200 Helsinge

Digital Post til Borgerservice

Bestil tid i Borgerservice