Herudover er der for hver lokalitet angivet den gældende hastighedsgrænse. Yderligere, hvis der er gennemført trafikregistrering på lokaliteten vises 85 % fraktilen[2] og årsdøgntrafik (ÅDT).
For flere af lokaliteterne foreslås hastighedsdæmpende foranstaltninger som løsning. Der findes forskellige typer af hastighedsdæmpende foranstaltninger, fx vejbump og vejindsnævringer.
Vejbump er typisk de mest effektive til at reducere hastigheden. Herudover har vejbump den fordel, at de kun i mindre grad påvirker fremkommeligheden, da biler i begge retninger fortsat kan passere samtidigt. Vejbump kan dog medføre øget støj, fx når bil med trailer kører over bumpet, og kan være ubehageligt for bus- og lastbilchauffører.
Vejindsnævringer, hvor der kun kan passere biler i én retning ad gangen, kan være et godt alternativ til bump. Vejindsnævringer kan endvidere kombineres med klimahensyn, hvor indsnævringerne etableres som regnvandsbede. Indsnævringer kan dog ikke benyttes på alle veje. Af hensyn til trafikafviklingen anbefales det, at der ikke etableres indsnævringer, hvis der kører mere end 300 køretøjer i spidstimen. Herudover skal det bemærkes, at hvis der på den pågældende strækning kører landbrugskøretøjer, skal indsnævringerne udformes, så landbrugskøretøjer kan passere. Dette kan medføre, at indsnævringerne vil have en begrænset hastighedsdæmpende effekt på personbiler.
Det præcise valg af hastighedsdæmpende foranstaltning vil afhænge af de lokale forhold, trafiktal, hastighedsniveau, klima- og byrumshensyn. Der vil således blive foretaget en vurdering på hver lokalitet, før det besluttes, hvilke foranstaltninger der etableres. Herudover findes også trafiksikre løsninger, som ikke kun retter sig mod hastighedsdæmpning.
Prisoverslagene for anlægsprojekterne er baseret på grove anlægsskøn. Det vil sige at der kan være usikkerhed om det præcise anlægsoverslag. Til hvert anlægsskøn er desuden lagt uforudsete udgifter samt udgifter til projektering. I anlægsskønnene er ikke taget højde for ledningsarbejder, ekspropriation, mv. Prisoverslagene er ekskl. moms.
Projekterne er vist i prioriteret rækkefølge, hvor projekterne er prioriteret i forhold til projekternes effekt på trafiksikkerhed og oplevet tryghed set i forhold til anlægsoverslaget. Dette sikrer, at de projekter, hvor der opnås mest effekt for pengene prioriteres højest.