Fritvalgsbevis til madservice

Du eller dine pårørende kan selv lave en aftale med en CVR-registeret virksomhed og som er indforstået med Gribskov Kommunes krav til madserviceordningen.

Hvis du ikke ønsker at bruge kommunens madserviceordning, har du mulighed for selv at lave en aftale med et CVR-registreret firma, som lever op til Gribskov Kommunes krav til madserviceordningen

Sådan bruger du et fritvalgsbevis

  • Du skal kontakte Visitation og Hjælpemidler og fortælle, at du ønsker at bruge et fritvalgsbevis.
  • Herefter får du tilsendt dit fritvalgsbevis i din digitale postkasse, som du og din vasketøjsleverandør skal udfylde online. Du skal også selv aftale en dato for opstart at vaskeordningen med din leverandør. Når fritvalgsbeviset er udfyldt, skal Gribskov Kommune godkende leverandøren før fritvalgsbeviset er gyldigt. Din leverandør vil få en besked, når leverandøren er godkendt.
  • Du eller dine pårørende skal selv administrere vaskeordningen. Det betyder at I også selv skal stå for bestilling og afbestilling af madleveringer fra leverandøren (for eksempel ved indlæggelse) og betaling af regninger vedr. eventuel merpris. Merpris forekommer i de tilfælde, hvor leverandørens pris er højere end den pris kommunen dækker med fritvalgsbeviset.
  • I skal selv aftale et leveringstidspunkt på dagen og hvordan maden skal leveres. I skal også aftale en beskedfrist, hvis der er dage, hvor du ikke skal have leveret mad, for eksempel hvis du skal på ferie eller bliver syg.

Hvis du ønsker at skifte leverandør, skal du altid kontakte Visitation og Hjælpemidler, så du kan få udstedt et nyt fritvalgsbevis.

Det kommunale tilskud til madservice er den samme, uanset om du vælger Det Danske Madhus eller en leverandør med dit fritvalgsbevis.

Uanset om du vælger Det Danske Madhus eller et fritvalgsbevis, bliver du opkrævet en egenbetaling.