MitID

MitID erstatter NemID.

Fra 1. november 2022 vil du alene kunne tilgå din banks selvbetjeningsløsninger eller godkende online betalinger med MitID.
Har du ikke MitID eller har du svært ved det digitale, skal du kontakte din bank og forhøre dig om dine muligheder.

Hvordan får jeg MitID?

Log på din netbank eller gå på MitID.dk og få MitID. Fra 1. november 2022, er det ikke længere muligligt at få MitID via sin netbank.

Du må gerne få hjælp fra pårørende/nære relationer til at få MitID

Du må gerne søge hjælp hos nogen, du stoler på. Det kan være et familiemedlem, en god ven, en støtteperson, værge eller en kontaktperson. Men MitID er personligt og derfor er det vigtigt, at du ikke deler koder eller bruger-ID – hverken til MitID eller NemID – med andre. Derudover må du heller ikke dele din kodeviser, -kodeoplæser eller -app med andre. MitID app kan dog deles med andre i husstanden, så længe man har hvert sit bruger-ID og PIN-kode.

Læs mere om at hjælpe andre med MitID her

Kan du ikke få scanning af pas til at virke, er der hjælp at hente her 

Du kan giver andre Digital Fuldmagt

Hvis du ikke har MitID, eller du har svært det digitale, kan du give dine pårørende Digital Fuldmagt til at handle på dine vegne, med deres eget MitID. 

Du kan læse mere om Digital Fuldmagt her

 

KOM I GANG MED MITID

 

 

Her kan du se en masse videovejledninger til MitID

 

Læs mere om MitID

 

Skal du have hjælp af Borgerservice, så bestil tid her 

HUSK af afbestille din tid, hvis du alligevel ikke får brug for hjælp.