Betal regninger til kommunen via Mit betalingsoverblik.

Har du fået en regning fra kommunen eller skylder du kommunen penge? Mit Betalingsoverblik gør det let at få overblik over dine regninger fra Gribskov Kommune.

Vil du lave en betaling via Mit Betalingsoverblik, kan du betale med dankort eller MobilePay og dit mellemværende kan betales med et enkelt ”swipe”. Du har forsat mulighed for at betale via betalingsservice og indbetalingskort.

På Mit betalingsoverblik kan du blandt andet se, hvad du skal betale for dit barns daginstitution, eller om du skylder i ejendomsbidrag.

Når du får en regning fra os, kan du altid se betalingsfristen. Har du spørgsmål til din regning, skal du kontakte den af vores afdelinger, der står som afsender.

Der kan være krav du ikke kan se på Mit Betalingsoverblik. Fx boligindskudslån og krav der endnu ikke er udsendt regninger for.

Hvis du har gæld til Gribskov Kommune, kan du også se, om sagen er videresendt til inddrivelse ved Gældsstyrelsen.

Har du spørgsmål til selve betalingen, kan du kontakte Opkrævningen: 7249 6000

Dine muligheder i Mit Betalingsoverblik

For at betale dit mellemværende kan du klikke på knappen "Betal nu". Herefter får du mulighed for at betale med dankort/visa dankort eller MobilePay.

Klikker du på knappen "+71 Indbetalingskort" får du oplyst betalingslinjen (FIK), så du kan betale i din netbank i stedet.

Du kan tilmelde dine faste betalinger til MobilePay, hvor du med et enkelt swipe tilmelder dig - og så fortsætter betalingen automatisk.

Betal din regning nu og tilmeld dine faste betalinger til MobilePay, med et enkelt swipe – og så fortsætter betalingen automatisk via MobilePay.

På siden kan du tilmelde dine aftaler til BetalingsService. Vær opmærksom på, at der kan gå op til en måned, før din aftale er tilmeldt. Modtager du indbetalingskort i mellemtiden, skal du betale disse.

Hvis du ikke kan betale din regning til tiden, hele beløbet på én gang eller har din gæld hobet sig op, kan du anmode om en betalingsaftale.
Klik på knappen ”Afdragsordning”.

Når du har anmodet om en aftale, og vi har accepteret den, vil du modtage en bekræftelse på aftalen i din digitale post. Vi sender indbetalingskort på det aftalte beløb til din digitale post ca. 10 hverdage før betalingsfrist.
Vær opmærksom på, at typen af dit mellemværende har indflydelse på, hvordan det skal afvikles.

Betalingsaftaler gives ikke til løbende udgifter som f.eks. ejendomsbidrag, daginstitution, FO mv.

Vi gør opmærksom på, at der kan ske modregning i udbetalinger fra det offentlige, som f.eks. overskydende skat, børne- og ungeydelsen samt negativ moms, indtil du har betalt det beløb, du skylder.
Modregning kan ske uanset, om du har indgået en aftale med os eller ej.

Hvis du overskrider betalingsfristen, sender vi automatisk op til to rykkerskrivelser. Gebyret udgør op til kr. 250,00 pr. rykker. Hvis du fortsat ikke betaler, kan vi sende kravet til inddrivelse hos Gældsstyrelsen.

Hvis du ser et beløb, der er markeret med rødt udråbstegn, betyder det, at beløbet er sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen. Du kan stadig indbetale beløbet på ”Mit Betalingsoverblik”. Når du har betalt, vil registreringen hos Gældsstyrelsen blive slettet. Der kan være påløbet omkostninger til Gældsstyrelsen, mens de har haft sagen. Disse omkostninger fremgår ikke her, men kan oplyses ved henvendelse til Gældsstyrelsen på tlf. 70 15 73 04.

Skriv til os digitalt og sikkert

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Opkrævningen digitalt.

Er du borger, kan vi kontaktes via borger.dk eller via Gribskov Kommunes hjemmeside.
Er du virksomhed, skal du benytte virk.dk

Genvej til denne side: gribskov.dk/mitbetalingsoverblik

Relateret indhold

Opkrævning og gæld

Rammer for betaling til kommunen

Gå til Opkrævning og gæld

Spørgsmål om ejendomsbidrag

Fra 2024 opkræver kommunen ejendomsbidrag.

Læs mere om ejendomsbidrag her

Retningslinjer

Vedtaget i Økonomiudvalget: